In gesprek over uw factuur of toch naar de deurwaarder(5 uren)

In deze training richten wij ons op het debiteurenbeheer van het MKB. Het doel is om u als medewerker meer  bewust te maken van uw communicatie richting de klant. U leert verschillende vaardigheden zodat een niet betalende klant weer een betalende klant wordt. Komt het toch zover dat u de vordering uit handen moet geven, dan leggen wij uit wat de voorwaarden en gevolgen zijn.
 
Doelgroep
Debiteurenbeheerders van het MKB
 
Resultaten
  • Je hebt een manier geleer d waarmee je weetstand van de klant kunt verlagen
  • Je weet om te gaan met emoties
  • Je krijgt mensen die niet willen naar mensen die wel willen
  • Je kunt de juisten technieken inzetten om jouw doel te bereiken
  • Je luistert beter naar je gesprekspartner en hebt oog voor diens referentiekader zodat missverstanden kunnen worden voorkomen.
  • Je bet op de hoogte van de wet incassokosten
  • Je kent de kostenrisico’s
  • Je weet welke afspraken je met de deurwaarder kunt maken en kent het proces
  • Je bent op de hoogte welke kosten aan een deurwaarder verbonden zijn
  • Je kent de regels omtrent beslagen en de globale opzet van de beslagvrije voet
 

Werkwijze
Alle onderwerpen worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk. Vervolgens gaat u zelf oefenen met voorbeelden en praktijksituaties.

Waar
Bij u op locatie of via open inschrijving. 
 
Tijd
De cursus start om 10:30 uur en eindigt om 15:15 uur.
 
Investering
Deze cursus van één dag kost € 250,- per persoon, inclusief cursusmap en lunch, exclusief 21% BTW. Voor incompany cursussen geldt een dagtarief voor groepen tot 10 personen. Neemt u contact op voor een passend voorstel.